fredag 15 april 2016

Förvirringen

Jag visste inte att jag hade en kropp.
Plötsligt stod jag i tvättrummet. Hade tagit av mig kläderna och lagt dem i tvättkorgen. Det var då jag såg ner och såg min kropp. Jag började tänka på hur stort universum var. En extrem huvudverk började hänga över mig. Det var första gången jag fick migrän. Jag hade frikort på sjukhuset hela min barndom. Det var ingen som kunde förstå vad mina symtom berodde på. Kvar stod jag med huvudverk och kunde inte begripa för mig själv hur stort det där universumet kunde vara. Något hände med min hjärna. Tyvärr finns det alldeles för lite forskning om vad som egentligen händer med hjärnans utveckling med barn som blir sexuellt utnyttjade. Det finns inga ord för hur mycket jag kämpat för ett värdigt liv. Bara det enkla som att fungera i vardagen. Jag önskar att mer forskning kunde beskriva vad som händer inuti kroppen, med hela kroppen. Att man fick mer hjälp och stöd på flera sätt. Om någon bröt benet skulle man då skicka den personen till en psykolog? så känns det. Att bli utsatt sexuellt som barn är inget man endast pratar om för att det ska bli bättre och hållbarare. Det är fysiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar